چگونه مدل تلوزیون خود را بفهمیم

برای بسیاری از کاربران تلویزیون های هوشمند پیش آمده است که اطلاعات و مدل تلویزیون خود را جویا شوند. در این مقاله قصد داریم تا کامل چند مورد را بررسی کنیم و نحوه تشخیص مدل های تلویزیون را انجام دهیم. همواره می توانید برای گرفتن مشاوره از مرکز تعمیرات لوازم خانگی ایران سرویس کمک بگیریم. SKU های تلویزیون، رشته های طولانی و پیچیده ای از حروف و اعداد هستند که جنبه های مختلفی از هر مدل را مشخص می کنند.

آن ها می توانند خط تولید، اندازه صفحه نمایش، و حتی مدل جداگانه تلویزیون ها را نشان دهند، و آن ها کلید رمزگشایی هستند که یک تلویزیون در فروش چقدر خوب است. آن ها همچنین برای هر سازنده تلویزیون بسیار متفاوت هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا یک راهنمای مفید برای رمزگشایی SKUهای تولید کنندگان مختلف تلویزیون آورده شده است. این یک سیستم پیچیده است، اما هنگامی که هر برچسب را به قسمت های آن تقسیم می کنید، پیمایش آن بسیار آسان تر می شود.

بدست آوردن مدل تلویزیون (قسمت های عددی)

هر SKU تلویزیون را می توان به اجزای جداگانه تقسیم کرد. هنگامی که بتوانید این مؤلفه ها را شناسایی کنید، می توانید مواردی مانند اندازه صفحه نمایش، سطح کیفیت و حتی انحصاری بودن محصول را دریابید. بسته به سازنده، SKUهای تلویزیون دارای سه تا پنج قسمت هستند، از جمله:

  • اندازه صفحه: عددی که نشان می دهد تلویزیون چقدر بزرگ است.
  • خط تولید: مجموعه ای از حروف یا اعداد که نشان می دهد مدل در کدام سری محصول قرار دارد.
  • نسل: مجموعه ای از حروف یا اعداد که نشان می دهد تلویزیون در چه سالی ساخته شده است.
  • سایر تغییرات: مجموعه ای از حروف یا اعدادی که نشان می دهد تلویزیون از تنوع خاصی خارج از سری محصولات آن است. برای مثال Hisense تلویزیون های Android را با H و تلویزیون های Roku با R تعیین می کند و LG به طور خاص تلویزیون های OLED را با نام OLED صدا می زند.
  • کرک: اعداد یا حروف اضافی که منطقه فروش یا سایر دسته بندی های گسترده را نشان می دهد که در همه تلویزیون های موجود در بازار شما از سازنده تولید کننده مشابه یا یکسان هستند.

اکنون که اصول اولیه را می دانید، بیایید آن را بر اساس سازندگان خاص آن تجزیه کنیم.

هایسنس

مثال: تلویزیون Hisense ۵۵U۸G، نسخه ۵۵ اینچی تلویزیون هایسنس ۲۰۲۱ پیشرفته. ۵۵ در ابتدا نشان می دهد که Hisense اندازه صفحه نمایش را در ابتدای شماره محصول قرار می دهد. U به این معنی است که یک تلویزیون Android است. اگر تلویزیون Roku بود، به جای آن یک R داشت. ۸ بعد از U به این معنی است که در انتهای خطوط هایسنس قرار دارد. تلویزیون های پایین رده شامل U۷ هستند. G به این معنی است که مدل ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ است.

TCL

مثال: TCL ۵۵R۶۳۵، مدل ۶۵ اینچی در سری ۶ تلویزیون های ارزان قیمت TCL ۲۰۲۰. ۶۵، دوباره، اندازه صفحه نمایش است. R۶۳۵ پیچیده است. R۶ نشان می دهد که تلویزیون بخشی از سری ۶ است. پرچمدار سری ۸ با Q۸ نشان داده می شود، در حالی که سری های پایین رده ۴ و ۵ با S۴ و S۵ نشان داده می شوند. ۳۵ نشان می دهد که تلویزیون نسخه ۲۰۲۰ سری ۶ است. عدد ۲۵ مدل ۲۰۱۹ را نشان می دهد که برای سری های ۴.۵ و ۶ کاربرد دارد. سری ۸ از سال ۲۰۱۹ به روز نشده است، بنابراین فقط Q۸۲۵ وجود دارد. اگر این به اندازه کافی گیج کننده نیست، رقم آخر نیز می تواند کمی متفاوت باشد. اساساً به شماره محصولات TCL توجه زیادی داشته باشید.

ال جی (LCD)

مثال: LG 65NANO80UPA، یک تلویزیون ال سی دی NanoCell ۶۵ اینچی.

۶۵ در ابتدا اندازه صفحه نمایش را نشان می دهد. NANO نام نسل و لایه است، که نشان می دهد مدل ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ و تلویزیون نانوسل است که تلویزیون های LCD رده بالاتر ال جی هستند. UN و UP تلویزیون های LCD پایین رده ای هستند، در حالی که SM نشان می دهد که مدل ۲۰۱۹ است.

۸۰ سطح تلویزیون را در رده نانوسل نشان می دهد. این عدد از ۷۵ تا ۹۹ متغیر است، بنابراین ۸۰ نشان دهنده سطح نسبتاً پایینی است. UPA برای مدل های ۲۰۲۰ کرکی است و همچنین می تواند APA یا ANA را نشان دهد.

سامسونگ

مثال: سامسونگ QN65QN90AAFXZC، مدل ۶۵ اینچی تلویزیون ۴K QLED پرچمدار سامسونگ.

اولین QN، در این مرحله، کرکی بودن را نشان می دهد و می توان آن را نادیده گرفت. این به QLED، اصطلاح سامسونگ برای فناوری پنل LCD با رنگ گسترده اش اشاره دارد و قبلاً برای توصیف تلویزیون های رده بالاتر سامسونگ استفاده می شد.

با این حال، تمام تلویزیون های فعلی سامسونگ اکنون QLED در نظر گرفته می شوند و دارای پیشوند QN هستند، در حالی که پیشوند UN نشان می دهد که حداقل یک نسل از آن گذشته است. ۶۵ اندازه صفحه نمایش است. QN نشان می دهد که این یک تلویزیون Neo QLED است، یک تلویزیون LED سطح بالاتر در مقایسه با طیف وسیع تری از تلویزیون های QLED سامسونگ (که فقط با یک Q شناسایی می شوند).

۹۰ نشان می دهد که این یک تلویزیون ۴K پرچمدار است. اعداد پایین تر نشان دهنده سطوح پایین تر، از ۶۰ تا ۹۰ هستند. سه رقم (مانند ۹۰۰) نشان دهنده یک تلویزیون ۸K است. (اولین) A نشان می دهد که مدل ۲۰۲۱ است. قبل از آن، T مدل ۲۰۲۰ را نشان داد. AFXZC کرکی است و می توان آن را نادیده گرفت.

سونی

مثال: Sony XR-65A90J، تلویزیون OLED پرچمدار سال ۲۰۲۱ سونی.

XR نشان می دهد که تلویزیون یکی از مدل های بالاتر سونی است (و همچنین می توان گفت XBR) ، اما خط تولید خاصی را نشان نمی دهد. KD و KDL نشان دهنده تلویزیون های سطح پایین سونی است. ۶۵ یک بار دیگر اندازه صفحه نمایش را نشان می دهد. A نشان می دهد که تلویزیون OLED است.

تلویزیون های سری A سونی OLED هستند، در حالی که تلویزیون های سری X و Z آن LED هستند. ۹۰ نشان دهنده موقعیت تلویزیون در بالای خطوط تولید سونی است. عدد کمتر نشان دهنده تلویزیونی است که بخشی از پرچمداران سری Master سونی مانند A۸۰J نیست. اعداد تکی مدل های رده بالای سونی را نشان می دهند، در حالی که اعداد سه رقمی زیر آن ها قرار دارند و دوباره شمارش معکوس می کنند.

X۹۵J بالاتر از X۹۰J است و غیره. J در انتها نشان می دهد که تلویزیون مدل ۲۰۲۱ است. H نشان دهنده تلویزیون ۲۰۲۰ است (به استثنای تلویزیون OLED سری Master A۹S، همچنین مدل ۲۰۲۰) ، در حالی که G نشان دهنده تلویزیون ۲۰۱۹ است.

ال جی (OLED)

مثال: LG OLED55C1PUB، تلویزیون OLED ۵۵ اینچی. ساختار نام گذاری ال جی برای تلویزیون های OLED با نام تلویزیون های LED تفاوت چشمگیری دارد. OLED در ابتدا نشان می دهد که تلویزیون OLED است. ۵۵ اندازه صفحه نمایش را نشان می دهد. C خط تولید را نشان می دهد، با حروف بالاتر معمولاً نسخه های سطح بالاتر با طراحی های شیک تر یا ویژگی های بیشتر را نشان می دهد.

به عنوان مثال، G، طرح «گالری» شیک تری دارد. ۱ نام نسل است و مدل ۲۰۲۱ را نشان می دهد. مدل های ۲۰۲۰ X هستند (مانند ۱۰)، و این تعداد برای سال ۲۰۲۱ به ۱ تغییر یافته است. PUB کرکی است و می توان آن را نادیده گرفت.

Vizio

مثال: Vizio P65Q9-J01، مدل ۶۵ اینچی از سری P LED پرچمدار Vizio.

P خط کلی محصول را نشان می دهد و مخفف Premium است. M خط متوسط Vizio است، V خط ارزش کمتر است، و D به تلویزیون های ۱۰۸۰p یا وضوح کمتر اشاره دارد. در بالای آن تلویزیون های OLED Vizio قرار دارند که به جای یک حرف با OLED نشان داده می شوند. ۶۵ یک بار دیگر اندازه صفحه را نشان می دهد. Q۹ نشان می دهد که تلویزیون یک مدل رده بالا است که از ویژگی Quantum Color Vizio استفاده می کند.

Q بخشی استاندارد از تمام تلویزیون های سری P و M است و در تلویزیون های V، D یا OLED وجود ندارد (دو مورد اول به دلیل اینکه مدل های پایین رده هستند و OLED چون کوانتوم رنگ یک فناوری ویژه LCD، مانند QLED سامسونگ).

۹ برای سری های فعلی P استاندارد است، اما تلویزیون های سری M می توانند ۶ یا ۷ داشته باشند، که ۷ به این معنی است که یک مدل رده بالا است که می تواند قوی تر از مدل ۶ باشد. J به این معنی است که مدل ۲۰۲۱ است، H برای سال ۲۰۲۰ و G برای سال ۲۰۱۹.

در این مقاله مرکز تعمیرات لوازم خانگی ایران سرویس بررسی مدل تلویزیون را اطلاع رسانی کرد. مسلما با مطالعه دقیق این مقاله می توانید اطلاع دقیقی از بدست آوردن مدل تلویزیون داشته باشید.

تعمیر و نگهداری تلویزیون

  • Recently Added

برای بسیاری از کاربران تلویزیون های هوشمند پیش آمده است که اطلاعات و مدل تلویزیون خود را جویا شوند. در این مقاله قصد داریم تا کامل چند مورد را بررسی ...

سونی برندی از شرکت ژاپنی (Sony Corporation) است که لوازم الکترونیکی مختلفی تولید می کند. وقتی صحبت از تولید تلویزیون به میان می آید، در سال ۲۰۰۹ ...

مهم نیست که چه مشخصاتی تلویزیون دارد، تا زمانی که تلویزیون دارای مارک صفحه تخت باشد، مستعد کپی های جعلی است. این باید دقیقاً در مورد نحوه جلوگیری از ...

تلویزیون‌های سونی به عنوان یکی از پیشروان صنعت تلویزیون، با کیفیت تصویر برتر، صدای بی‌نظیر و امکانات پیشرفته، در بازار جایگاه ویژه‌ای دارند. این ...

تلویزیون‌های سونی برای کاربران به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در بازار تلویزیون‌های هوشمند شناخته شده‌اند. با تکنولوژی پیشرفته و کیفیت تصویر برتر، ...

مرکز تعمیرات تلوزیون ایکس ویژن

مرکز تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن با کادری حرفه ای و متخصص آماده تعمیر تلویزیون ایکس ویژن شما در کوتاه ترین زمان ممکن در تمام نقاط استان تهران و البرز ...

مرکز تعمیرات تلوزیون اسنوا

مرکز تعمیرات تلویزیون اسنوابا کادری حرفه ای و متخصص آماده تعمیر تلویزیون اسنواشما در کوتاه ترین زمان ممکن در تمام نقاط استان تهران و البرز میباشد.

 

...
مرکز تعمیرات تلوزیون تی سی ال

مرکز تعمیرات تلویزیون تی سی ال با کادری حرفه ای و متخصص آماده تعمیر تلویزیون تی سی ال شما در کوتاه ترین زمان ممکن در تمام نقاط استان تهران و البرز ...

مرکز تعمیرات تلوزیون سونی

مرکز تعمیرات تلویزیون سونی با کادری حرفه ای و متخصص آماده تعمیر تلویزیون سونی شما در کوتاه ترین زمان ممکن در تمام نقاط استان تهران و البرز میباشد.

 

...
تعمیر و تعویض پنل تلویزیون

تعمیر و تعویض پنل تلویزیون

اصلی ترین و گران قیمت ترین بخش تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی پنل و یا همان صفحه نمایش آن است که ارزش آن برابر ارزش یک ...

هزینه تعمیرات تلویزیون

تعمیرات لوازم خانگی از جمله تلویزیون جز آن دسته از مهارت های است که به متخصص نیاز دارد. برای پیدا کردن متخصص تعمیرات تلویزیون باید دقت زیادی به خرج ...

Load More